Kolik oddaných členů máte? Přinesou vám reference

Vkládáte veškerý svůj čas a peníze do marketingu a náboru nových členů? Bez loajálních a nadšených zákazníků ale zůstane „míra udržení“ nestabilní.

Jdou reference a cesty k udržení zákazníka ruku v ruce?

Všichni noví zákazníci vyžadují péči, pozornost a motivaci, aby u vás zůstali.

K tomu je potřeba práce, čas a peníze. Mnoho majitelů a trenérů vkládá veškeré zdroje do náboru a udržování zákazníka, ale je třeba rozumět propojení mezi udržováním zákazníka a referencí. Protože reference tvoří nedílnou součást strategie udržení zákazníka.

Podle průzkumu Nielsen Global Trust věří 92 % lidí doporučením od kamarádů. Kluby a spolky tak ztrácejí body, pokud se nesnaží o nalákání kamarádů svých členů.Takzvaná šeptanda tvoří až 50 % získávání nových členů (více také v našem předchozím článku).

Jak motivovat stávající členy?

Člověk je společenský tvor a rád se cítí součástí komunity. Vytvořte pro ně takové prostředí, kam se chodí bavit a potkávat s příjemnými lidmi.

Kamarád člena, který k vám chodí rád, nemusí řešit nepříjemnosti jako nováček „zvenčí“. Ve dvou či ve skupině se začlení mnohem jednodušeji. 

Sociální schválení

Jakmile se kamarád cítí dobře, automaticky se nastaví i jeho vnímání prostředí tělocvičny.  V mnoha sociálních a biologických společenstvích spoléhají jednotlivci na pozorování ostatních – přejímají jejich chování, přizpůsobují se jejich úsudkům a dělají podobná rozhodnutí.

Na vás je zas sledovat nové i stávající členy a pokračovat v plnění jejich přání a očekávání.

Získávání referencí může mít přínos pro obě strany. Tím, že své členy žádáte o reference, s nimi spolupracujete.  Zákazníci se tak stávají součástí chodu klubu, který mají rádi. Mohou ovlivnit jeho zlepšování, cítí se angažovaní.

Celý proces referencí má efekt sněhové koule. Spokojený člen přivede dalšího. Nový spokojený člen přivede dalšího a tak dále…

Nábor nových členů může být fascinující. Ale pozor – nenechte se tím unést a stejnou měrou podporujte zákaznický servis a kvalitu služeb!

Doporučený zákazník zůstává loajální

Studie z Harvardu ukázala, že doporučení zákazníci zůstanou věrní své bance s pravděpodobností o 18 % vyšší než ostatní. 

Je to tím, že doporučující vytvářejí vhodná spojení. Podvědomě tuší, komu se v bance (nebo klubu) bude líbit. 

Co tedy přišlo první – reference nebo retence?

Lidé 4x víc nakoupí zboží, které jim doporučil známý. 

Na sociálních sítích lidé mnohem častěji koupí produkt, který lajkoval nebo sdílel jejich kamarád.

Mark Zuckerberg k tomu má co říct:

Lidé ovlivňují lidi. Nic neovlivní člověka víc než doporučení od někoho, komu důvěřujeme. Doporučování ovlivňuje lidi víc než ta nejlepší marketingová kampaň. Reference od důvěryhodného zdroje je svatý grál reklamy.”

Je ale třeba pochopit, že existuje cyklický vztah mezi doporučením a udržením členů.

K získání více doporučení potřebujete zlepšit retenci…. a v procesu získávání doporučení pro vás bude jednodušší udržet si zákazníka.

Zvyšujte šance, že vaši členové ke klubu přilnou. 

Jak získávat reference?

V první řadě si musí vaši členové odnést skvělé zkušenosti. Toho docílíte…

  • Působivým a jednoduchým registračním procesem
  • Budováním vztahů se členy.

Základní krok pro dobrou strategie udržování členů je zapůsobit tak, aby chtěli zážitek šířit dál. Jak zapůsobíte? To už necháme jen na vás. 😉

Buďte v pravidelném kontaktu se všemi členy a posílejte jim personalizované zprávy.

Motivujte lidi k zápisu na další kurzy podle jejich potřeb.

Jakmile vytvoříte jedinečnou základnu k udržení členů, nastal čas zaměřit se na ty nejaktivnější a loajální zákazníky a pobídnout je k šíření povědomí o klubu mezi jejich přáteli a rodinou.

Přejeme, ať váš klub jenom vzkvétá. 

Chcete inspiraci, jak nastartovat váš klub? Podívejte se, jak to může fungovat. ↓↓↓

Zdroj: