Jak nastavit Win-Win ceny v klubu

Sestavte ceník, který vás posune vpřed. Vybrali jsme hlavní tipy, jak na to.

Je lepší nabízet jednorázový vstup, kredity nebo kurzy? Jestli jste vybrali jedno z toho, pak je článek pro vás.

Cenotvorba vás živí. 

Ceny musí být konkurenceschopné. 

=> Aby se klub uživil, musíte být konkurenceschopní.

Nevíte jak na to? Máme pro vás pár tipů.  

3 zdroje informací, které je třeba znát

Demografie zákazníka

Kdo je váš zákazník? Kolik asi vydělává? Bydlí za rohem nebo musí dojíždět? Jestli dojíždí, pak ho totiž může odradit i sebemenší zdražení.

Ceník konkurence

Prolustrujte okolní konkurenci a trochu se pohrabejte v jejich cenách. Protože to samé dělá váš budoucí člen. Mezitím přemýšlejte nad tím, v čem jste lepší.

Pozice na trhu

Na jakém místě na pomyslné přímce Top kluby – Kluby nižší kategorie se nacházíte? Kvalita klubu se měří vybavením, kvalifikací trenérů i nabídkou služeb. (O možnostech získat kvalifikaci trenérů jsme psali v minulém článku.)

Máte v tom jasno? Tak jedeme dál…

5 otázek před nastavením cen

Je náš ceník konkurenceschopný?

Dokážeme přilákat ty správné zákazníky?

Jaké jsou náklady na jednoho člena? (pronájem, instruktor atd.)

Kolik členů potřebujeme, aby klub nebyl ve ztrátě?

Přinese nám nacenění optimální příjem?

Dále zvažte hlavní lákadla pro nové členy:

„Magnet“ ZDARMA – pro zájemce zorganizujte úvodní seminář nebo nabídněte zkušební lekci. Poutavě jim popište, jak to u vás funguje a proč by se k vám měli přihlásit (samozřejmě nenásilně, ne jako prodejci hrnců). Buďte nápomocní a zvědaví.

Nezapomínejte – první dojem rozhoduje

cenotvorba

První lekce zdrama – stejně jako v zaměstnání se nováček a tým oťukávají, u vás prožíváte tu samou situaci v bleděmodrém. Nabídněte první lekci zdarma, ať si nováček vyzkouší, co potřebuje. Jakmile bude spokojený, může se hned zapsat na jeden z vašich kurzů.

Přiveď kámoše a půlka pro kamaráda je zdarma – jakmile se u vás novému členovi zalíbí, pravděpodobně to bude sdílet s okolím. Když nabídnete slevu za referenci plus slevu pro kamarády a rodinné příslušníky, míra doporučení se zvětší.

Jakmile se zákazníci cítí ocenění, zůstanou s vámi dlouho.

4 úrovně cen, které musí znát každý

Jednorázové vstupné

Výhody: 

  • nalákání nových členů,
  • otestování ceny, jakou je zákazník ochotný platit.

Nevýhody: 

  • nepředvídatelné, vylučuje dlouhodobější plány (vč. investic).

Kredity / permanentky/ balíčky 

Výhody: 

  • další stupeň budování vztahu se zákazníkem,
  • peníze má klub k dispozici – lze průběžně používat.

Nevýhody: 

  • nepředvídatelné, vylučuje dlouhodobější plány (vč. investic).

Paušál – měsíční / čtvrtletní / půlroční / roční (členství)

Výhody: 

  • další stupeň budování vztahu se zákazníkem,
  • pravidelný příjem,
  • lepší plánování (včetně sezónních výkyvů).
  • Win-Win situace.

Nevýhody: 

  • není konkrétní zaměření – menší motivace zákazníka.

Kurz – měsíční / čtvrtletní / půlroční / roční

Výhody:

  • konkrétní zaměření – budování vztahů se zákazníkem na nejvyšší úrovni,
  • z hlediska zákazníka – větší motivace sebe sama,
  • z hlediska trenéra – posouvání trenérských zdatností (vím, kolik lidí mi bude chodit na tréninky, lze se připravovat),
  • lze předvídat obrat,
  • můžete získat specifické recenze, dát je na web klubu a nalákat další členy přímo na konkrétní kurzy,
  • Win-Win situace.

Nevýhody:

  • vyšší riskování ztráty důvěry a následného trvalého rozloučení… je ale neustálá snaha o zdokonalování nevýhoda..? 😉

Pravidelné a konkrétní zaměření => větší motivace zákazníka i trenéra  => větší zodpovědnost za udržení klienta

Cenotvorba

Doporučení na závěr

1 Nevsázejte jenom na jeden cenový model.

2 Experimentujte – sledujte, měřte a analyzujte

3 Čím je ceník srozumitelnější, tím lepší – zákazník musí nabídce ihned porozumět

4 Dopřejte zákazníkům pocit, že jsou ocenění.

5 Používejte software, který váš cenový model podporuje.  

Chcete inspiraci, jak nastartovat váš klub? Podívejte se, jak to může fungovat. ↓↓↓

Zdroje:

https://blog.perfectmind.com/membership-pricing-strategies-for-fitness-clubs

https://wholesale.rdxsports.com/blog/gym-pricing-strategy

https://www.perfectgym.com/en/blog/business/why-your-pricing-strategy-needs-re-thinking

https://www.softwarepundit.com/what-pricing-model-right-your-fitness-businesshttps://zenplanner.com/fitness-studio-pricing-structure/https://www.ihrsa.org/improve-your-club/should-your-gym-implement-the-bundling-pricing-strategy/#

https://hbr.org/2014/10/the-value-of-keeping-the-right-customers

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *