5 zásadních způsobů, jak přilákáte nové členy do klubu (1. část)

klub

Klub je založený na svých členech. Někteří odcházejí, jiní přicházejí. Aby váš klub rostl a vydělával, potřebujete co nejmíň odcházejících a co nejvíc nových. Hlavní téma, které se každý den honí hlavou majitelů klubů, je proto  1) jak získat nové členy a 2) jak si udržet ty stávající? 

3 následující články budeme věnovat tomu, jak do klubu přivedete lidi

Předtím, než se pustíte do nahánění nadšenců do bojových sportů, udělejte si kávu (nebo čaj) a posaďte se. Je totiž ten správný čas zamyslet se nad tím, KDO jsou vaši potenciální klienti a CO jim vlastně chcete sdělit.

Cílovka 

Možná už jste o tom slyšeli a věřte, že lidi z marketingu ví, o čem mluví. Váš zákazník není každý, kdo projde kolem dveří klubu. Asi nechcete oslovit člověka, který miluje šachy a večery tráví zdokonalováním tahů. Neoslovíte ani společenské tanečníky nebo věčné cestovatele.

Předtím, než začnete s propagací, udělejte si dobrý obrázek o svém potenciálním členovi. Nebude to těžké, vídáte se s nimi každý den.

Co chcete propagovat?

Cílovou skupinu znáte, teď se chvilku zaměřte na to, co chcete sdělit. 

Budete lidi lákat na skvělé fotky vašeho klubu? Nebo představíte nejlepšího instruktora, který si vybral právě váš tým?

Jste v něčem lepší, než ty ostatní. POPIŠTE, V ČEM VYNIKÁTE, A PUSŤTE TO DO SVĚTA. Pochlubte se (ale zas to nepřehánějte). 🙂

Udělali jste si obrázek o tom, co a komu chcete říct. A jak otevřete pomyslné brány do vašeho klubu? Pojďme na to…

1 Šeptanda

Lidé odjakživa šíří slovo. Vypráví zážitky a příběhy, ať už pravdivé nebo smyšlené. V rozhovorech uslyšíte nadávky, ale taky uznání a vychvalování.

O hodnotě komunikace jsme psali i v minulém díle.

V dnešní době jsou lidé nedůvěřiví a často za vším vidí podezřelé chování. Když si vybudujete důvěru, máte vyhráno.

Problémy řešte nejlépe hned za tepla, na místě. Klient si pak odnáší dobrý pocit a nebude mít potřebu vynadávat se večer kamarádům.

2 Letáky

Myslíte si, že jsou letáky staromódní? Když je dobře použijete, fungují skvěle při budování povědomí.

Zaměřte se na místa v okolí vašeho klubu nebo na přednášky o bojových sportech. Pravděpodobnost šíření je velká.

Nezapomeňte zase na kvalitní fotky, výstižné texty, odkaz na web a kontakty.

3 Voucher na „něco zdarma“

„Něco zdarma“ působí na české zákazníky podobně jako červený šátek na býka v aréně.

Proč nenechat zájemce, aby si zkusili hodiny zdarma? Nebo jim dejte možnost podívat se, jak to u vás chodí. Na dni otevřených dveří můžete nabídnout nápoj nebo zákusek. 

Ohrané? Ale funguje to. 

Omezte platnost voucheru a úspěch se znásobí.

4 Reklama na Facebooku

42 % lidí na této planetě používá sociální sítě (dále jen socky). Na svůj telefon se podíváme až 39x za den a strávíme na něm průměrně něco pod 3 hodiny (Adam Alter, Neodolatelné). Co k tomu dodat…

Socek existuje hodně, ale stejně z nich v dnešní době vychází nejlíp Facebook. 

Lidé – hlavně mladší generace – se v něm pohybují jak ryby ve vodě. Informace, které FB od svých uživatelů získá, umožňují skvěle cílit při nastavování reklam.

I když třeba nemáte socky v oblibě, uznejte, že je to výborné místo pro hledání klientů.

Udělejte si z FB oddaného sluhu a ne zlého pána.

Facebook reklama začíná nastavením remarketingu a až potom pokračuje vypouštěním reklam. Téma FB je tak obrovské, že se mu budeme věnovat v dalších dvou kapitolách této „trilogie“.

5 Reklama na Seznamu a Googlu

Pro ty, kdo chtějí zkoušet víc kanálů, doporučujeme i reklamu na Seznamu nebo Googlu.

Vyhledávače a socky fungují takto:

Kvalitní obsah, na kterém čtenáři zůstavají > vyšší pozice ve vyhledávání.

Uvědomte si, že takhle vyhledávací giganti vydělávají. Potřebují lidi (stejně jako vy), a tak jim nabízejí to, co chtějí.

Seznam – reklamy se tvoří na Sklik.

Google – reklamy se tvoří na GoogleAds (kromě běžných reklam tu vznikají i  PPC reklamy – pay-per-click – platíte za proklik na váš web).

Bonus

V době vyhledávačů se vyplatí znát i klíčová slova vašeho podnikání.

Nejjednodušší způsob je do vyhledávače (Google nebo Seznam) zadat slovo, které vás v souvislosti s klubem napadne, třeba „sebeobrana“.

Díky „našeptávači“ (slova a slovní spojení, co se vám ukazují pod vyhledávačem, kam píšete) zjistíte, co lidé nejčastěji zadávají = hledají. 

Použijte pak tato klíčová slova na svém webu nebo v článcích a zvýšíte pravděpodobnost vyhledání klubu.

A nezapomínejte na lokalitu – ta hraje jednu z nejdůležitějších rolí!

V dalším článku vám přiblížíme Remarketing a nabídneme i něco víc, tak se těšte. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *